نگرانی ایران از بروز درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه-راهبرد معاصر
ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود

نگرانی ایران از بروز درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه

سخنگوی وزارت امور خارجه از بروز درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه در لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: صحنه فلسطین بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام صفوف فلسطینی‌ها است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 03
کد خبر: ۱۹۷۶۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۲ مرداد ماه از بروز درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه در لبنان ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش فارس، درگیری‌ مسلحانه بین نیروهای جنبش فتح و یک گروه مسلح موسوم به «الشباب المسلم» از روز یکشنبه در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه رخ داده است.

 

در همین خصوص سخنگوی وزارت امور خارجه از وقوع و تداوم درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه فلسطینی نشین عین‌الحلوه در جنوب لبنان که به کشته و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی و آوارگی مجدد تعداد قابل توجهی از فلسطینی‌ها منجر شده است، ابراز نگرانی کرد.

 

کنعانی ضمن تأکید بر ضرورت توقف کامل درگیری‌ها در عین‌الحلوه و پای‌بندی همه طرف‌ها به آتش‌بس و آرامش، خاطرنشان کرد که صحنه فلسطین بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام صفوف فلسطینی‌ها است.

 

وی تصریح کرد: ضروری است گروه‌ها، جریان‌ها و ملت فلسطین با حفظ هوشیاری، تمام توان و امکانات خود را برای مبارزه با دشمن اشغالگر صهیونیستی که منشأ تمام مشکلات مردم فلسطین و بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه است، معطوف کرده و زمینه را برای محو کامل اشغالگری، بازگشت همه آوارگان فلسطینی به وطن خود و تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین فراهم کنند.

 

درگیری‌ها در عین‌الحلوه پس از تیراندازی به سوی خودروی فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» آغاز شد. در همین خصوص نیز «اسامه سعد» یک نماینده پارلمان لبنان از تلاش برای تثبیت آتش‌بس دائمی در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه واقع در جنوب لبنان خبر داد./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار